Sprot cu mujdei dobrogean


Facatura cu gust diavolesc, cu aroma napraznica de-ti intoarce pe dos toate sinusurile si care mai are si pacatul de-a-ti aduce aminte de toate datoriile. Cam asta e mujdeiul dobrogean,  mincat intr-o seara fierbinte de vara, in locul unde Dimbovita s-a gindit ca-i trebuie companie si-o ia la vale catre Dunare.
Nimic nu se putea compara cu blidul plin-ochi cu sprot tavalit prin malai galben ca aurul si prajit in ulei de bostan (sau de care-o fi) peste care trona, rizindu-si victoria, rosul-alb al sosului iute ca focul ! 
Tintarii care-mi dadusera tircoale pina atunci si care ma facura sa ma palmuiesc pina m-a usturat pielea, brusc se razgindira cautindu-si o alta victima careia sa-i recite poezii de dor si drum lung. Si una singura era in top:

"Sunt inca in pat,
si nu-mi pot lua gindul de la tine,
de la noaptea trecuta ...
mi-as dori atit de mult
sa te strivesc la pieptul meu !

In noaptea calda, ai venit la mine pe neasteptate ...
si ceea ce s-a intamplat
a lasat in mine senzatii de neuitat.

Ai aparut de nicaieri si,
fara sa-ti fie teama sau rusine,
te-am surprins atingind trupul meu gol ...
mi-ai simtit indiferenta
si m-ai muscat fara mila,
innebunindu-ma ...
ne-am zvircolit toata noaptea intr-un joc nebunesc !

In zori am adormit in sfirsit, obosit ...

Astazi, cind m-am trezit,
te-am cautat indelung,
dar nu te-am mai gasit ...

Cearsafurile cazute de pe pat
sint singurele martore ale noptii trecute.

Pe corp am inca urmele muscaturilor tale,
ma ard si nu ma lasa sa te uit ...

In noaptea asta ma voi preface
ca dorm si te voi astepta sa apari din nou ....

Tintar nenorocit !

(O noapte cu tine - Eugen Lovinescu)



Ingrediente:
2 capatini de usturoi frecate cu 3/4 l-ra de sare
5-6 rosii mari si rascoapte si facute pasta
1 ardei iute, copt pe plita si facut si el pasta
1 l-ra otet
1 l-ra ulei fierbinte
putin patrunjel tocat
Se amesteca toate si se rastoarna peste o claditura de sprot crocant, prajit cu malai.


Nota:  Am folosit sprot afumat dar, cred ca si hamsiile si guvizii ar indeplini cu succes rolul sprotului.



Si parca mai conteaza ce ustura mai tare...limba 'inveninata' de mujdeiul dobrogean sau intepatura tintarului amorezat ?!




Enjoy !

No comments: