Creatie divina cu nume de diva...Papanasi

Cum sa nu te gindesti la papanasi si cum sa nu-ti fie tulburate simturile atunci cind citesti/ scri despre asa ceva ? Cum sa nu incepi sa-ti pui intrebari in legatura cu universalitatea unui preparat culinar care a ajuns sa inspire nume mari in creatia lor artistica ? Cum sa nu vrei sa fi parte a lumii care vorbeste atit de frumos despre ei ?
Vorba lunga, saracia omului asa ca,  ia hai sa facem si noi o portie de creatie divina, ca parca prea multa furtuna se anunta in gura noastra numai pomenindu-i numele.


Ingrediente:
400-500 gr. brinza dulce de vaca ( brinza trebuie sa fie stoarsa bine si cit mai grasa)
2-3 oua
un praf de sare
4-5 linguri sanatoase de faina
4-5 linguri de zahar
coaja rasa de lamiie sau portocala
semintele dintr-o pastaie de vanilie(optional...dar va asigur ca nu veti renunta la ea)


Se amesteca ingredientele.


Pe o planseta presarata bine cu faina se intinde foaie groasa cam de 1cm, apoi se decupeaza rondele.(Eu nu am vrut sa ma complic si am rupt bilute din aluat pe care apoi le-am aplatizat  si le-am facut o gaura in mijloc).


Se coc in baie de ulei, dar...precum music-hall-ul care-si cinta decadenta dar si maretia am schimbat si eu olecuta tehnologia de fabricare. N-am folosit baie de ulei dar am folosit o tigaie de teflon in care am pus doar o lingura de ulei de masline. Daca-i music-hall...atunci bal sa fie.
(Ca si un "spil" ...eu coc prima data doar un papanas ca sa vad daca am sau nu destula faina in compozitie. Daca nu am si rotocoala naravasa se imprastie atunci mai adaug o lingura de faina.)


Se scot pe servet de hirtie apoi se servesc cu dulceata (eu am folosit-o pe cea de zmeura) sau pudrati cu zahar vanilat.


Si ce decor mai bun poate sa dea contrast culorilor ce-ti inunda spiritul de pe limba decit menta cu a ei racoare mov si siropul de fructe de padure?


No comments: