Salata de morcovi cu aroma de nazar

Ma uitam la cit de falnic morcovii mei isi poarta maretia si, aproape filosofic ma intrebam: in cit timp ii voi minca? Raspunsul nu se lasa mult asteptat pentru ca neuronii incepura sa se puna in miscare si sa-si faca sinapsele in cel mai alert mod cu putinta. Si mi-am amintit ca mincasem undeva , demult , o salata de morcovi ceva mai speciala.
Originea ei era pierduta undeva in Turcia dar gustul era mai prezent ca oricind in memoria mea gustativa. Si, fara sa vreau, salata asta de morcovi mi-a amintit de niste ochi albastri. Atit de albastri incit nazarul ce pendula protectiv agatat ca o amuleta se infiora infiorindu-ma.
O sa ziceti ca am luat-o razna...morcovi cu aroma de 'Stambul si  dans psihotic de albstru-nazar ?
Ce poate fi mai nebunesc si mai haotic in acelasi timp ?



Pe linga nazar(care sta cuminte agatat la git) mai e nevoie de :
1). Pt. o portie:
      4-5 morcovi rasi pe razatoarea mare
      1 l-ta de unt
      un praf de sare
Se calesc 1-2 minute(atit cit sa ramina al dente) apoi se da deoparte de pe foc.


Se adauga o mina de nuci tocate.


2).Sosul: 
    -un pahar de iaurt gros,sare, usturoi pisat


Sosul se toarna peste morcovi. Se amesteca.


Cam atit si cam asta e speciala mea salata de morcovi. Ahhhh...era sa uit de firicelele verzi ale izmei care cinta a placere portocaliului din farfurie !


Nazar Bonjuk ...sau mai bine  Afiyet olsun !


No comments: