Cu Jamie la o portie de spaghetti

Natural, dezinvolt, ghidus, mereu dispus sa incerce ceva nou, mereu dispus sa te invete atunci cind nu sti. Il priveam pe Jamie cum se misca in bucataria lui de la tara si, sincer ma rodea invidia privindu-i "imparatia" simpla in care el era regele alchimist. Ii priveam miscarile ce curgeau una din alta, la fel cum aromele se impleteau cu culorile mincarii ce ma fascina. Ma privi malitios punindu-si miinile in solduri apoi gusta din sosul de rosii ce bulbucea in iz de busuioc.
Si declicul se produse atunci cind striga gradinarului ceva. Il vazui ca ia pusca ce-o avea linga el si...zbang. Salata iceberg pe care gradinarul o aruncase in aer se spulbera in sute de bucati.
Am deschis ochii si atunci am stiut ca eram doar eu in acel spatiu. Visasem ca gatesc impreuna cu cel de la care eu am invatat ca, in bucatarie poti sa stai doar 30 de minute creind minunatii care sa multumeasca limba si sufletul. Gateam spaghetti cu chiftele, impreuna cu Jamie.


Ingrediente:

*sosul:
2 l-ri de ulei de masline
1 ceapa mare tocata
3-4 catei de usturoi zdrobiti
1/2 l de passata (rosii macinate)
busuioc verde sau uscat (eu asta am folosit)
sare, piper dupa gust
 *chiftele (gata  preparate) din carne de porc sau de pui
* mozarella sau cas proaspat de vaca (asa cum am folosit eu)


Intr-o tigaie adinca se incinge uleiul apoi se adauga ceapa si usturoiul calindu-le pina cind se inmoaie.


Se adauga rosiile si busuiocul.




Se fierbe sosul (aproximativ 5 minute) pina cind capata ceva  consistenta .
Intr-un vas de pamint sau intr-o tava de sticla termorezistenta, unsa cu ulei se stratifica: jumatate din sos, jumatate din feliile de mozarella, busuioc, chiftele.


Se acopera totul cu cealalta jumatate de sos de rosii, cu feliile de cas si cu busuioc.


Se stropeste totul cu ulei de masline apoi se da la cuptorul preincalzit la 200 C timp de 25-30 de minute sau pina cind brinza capata o culoare aurie.
Sosul se serveste cu spaghetti fierte.


Si acum, cred ca o sa ma culc iar. Nu de alta dar, parca as mai vrea sa visez ca gatesc impreuna cu Jamie Oliver. Poate ceva dulce ?

No comments: