Un meniu "nici prea-prea, nici foarte-foarte"

Fatuca se uita disperata la mine. "Te rog tante...Numai tu ma poti salva."
-Acum spui tu si peste 2 ore iti vine prietenul ?
-Te rog tante Mala.
N-am mai vrut sa o vad cum se chinuie si am cedat.
-Zi-mi ce vrei.



Usurarea cea mai evidenta ii transforma nelinistea intr-un zimbet de copil.
-Ceva simplu. Nici prea-prea, nici foarte-foarte, si-mi zimbi smechereste.
-Amanunte ?
-Sa nu fie prea colorat, dar nici alb-negru. Sa nu fie nevoie de tacimuri dar nici sa ne minjim pe degete. Sa nu fie ca la bufet dar nici ca la restaurant. Sa nu fie vesela de spalat dupa, dar nici sa maninc de pe cartoane. Sa nu fie mult dar nici putin...Sa fie altfel. Ce sa mai zic?
Am privit-o brusc si o licarire jucausa ii lumina ochii verzi.
-Hai du-te. In doua ore il ai la usa.
Sammy  ma strinse in brate si pleca val-virtej lasindu-ma intr-o incertitudine absoluta in ceea ce privea meniul ei atit de....altfel. Nu aveam idee ce sa-i pregatesc. Si-atunci am deschis larg usa frigiderului si-a camarii si-am vizualizat rezerva de produse pe care-o aveam in dotare. Si m-am "luminat" in legatura cu ceea ce-ar corespunde cerintelor ei.


Un platou cu citeva aperitive si ceva dulce era mai mult decit suficient pentru doi indragostiti.



Platoul :
-pulpa de pepene galben din compot si muschi tiganesc (insirate pe scobitori ornamentale)
-chiftele cu feta, masline si gogosar rosu (infipte pe scobitori ornamentale)
-salata de vinete cu coriandru si chimen
-pasta de brinza cu smintina
-pasta de peste
-pasta de icre de crap
-gogosari umpluti cu feta si chimen

SALATA DE VINETE CU CORIANDRU SI CHIMEN
-pulpa de la 3-4 vinete coapte se pasireaza, se amesteca cu ceapa rosie tocata, coriandru si chimin zdrobite, usturoi pisat, sare, piper , zeama de lamiie (toate dupa propriul gust) si 3-4 linguri de ulei de masline.


 


PASTA DE BRINZA CU SMINTINA SI CURRY
-brinza dulce se amesteca cu o smintina groasa, sare, un praf de curry, ustutoi pisat (totul dupa gust)




PASTA DE PESTE
- brinza dulce(cam 400gr) se amesteca cu unt(aprox. 250 gr), 1-2 cepe tocate, 2 conserve de peste(file) in ulei, zeama de la jumatate de lamiie cit sa-i deie un iz acrisor, boia, putin ulei de masline; toate se mixeaza cu ajutorul robotului.




PASTA DE ICRE DE CRAP
- 1-2 linguri de icre amestecate cu un pumn de gris fiert in apa foarte usor sarata,se mixeaza cu apa minerala(cam o ceasca) si cu ulei de masline adaugat putin cite putin astfel incit pasta sa-si dubleze volumul; la final se adauga zeama de la o lamiie medie,1 lingurita de boia de ardei dulce si o ceapa tocata fin.



DESERTUL:
Mere coapte cu scortisoara si spuma de ciocolata(vezi mai jos) si trufe de ciocolata (reteta aici) care au fost ca un bonus din partea mea si pe care le aveam in frigider.


Se indeparteaza cotorul marului si se umple golul cu bucatele de unt, cu nuca macinata, scortisoara si vanile; se inteapa din loc in loc, coaja marului cu o scobitoare sau se face o incizie circulara in coaja, de jur imprejurul marului;
-se pune marul pe un biscuite si se stropeste cu miere
-se da la cuptorul incalzit , la 180*C 
-cind pulpa marului e moale se scoate din cuptor si se lasa sa se racoreasca
-cind nu e inca rece , se umple golul din mar cu o spuma facuta din ciocolata neagra topita pe abur in putina frisca lichida apoi, compozitia se amesteca cu frisca lichida batuta






 Cam asa a aratat farfuria dupa ce marul n-a mai fost...




La o zi dupa ce toate astea au avut loc, suna cineva la usa. Cind deschid, gasesc pe prag un ghiveci cu o floare ambalata elegant si cu o carte de vizita intre frunzele de un verde ce pusca de sanatate.
               
                      " Multumesc. A fost delicios absolut totul.  Alex  Stratulat."

Am privit floarea si, abea in casa, cind am dezvelit-o, am vazut cum o frumusete de Plumeria imi zimbea din galbenul parfumat de aroma Indiilor natale. 
Asta as putea s-o numesc a fi prima mea aventura pe tarimul cateringului, aventura care mi-a adus bucuria sub forma unei flori atit de dragi mie dar si atit de rivnita de mult timp dar, care a adus si bucuria in ochii unei fatuci indragostita lulea.
La urma urmei, asta e si scopul, nu ?



No comments: